1. Zawarcie umowy
1a) Zawarcie umowy z D.M.TOUR Danuta Suchan z siedzibą Kraków ul. Wróblowicka 19, zwany organizatorem, następuje przez podpisanie umowy zgłoszenia przez klienta, oraz organizatora.
1b) Klient podpisując umowę w imieniu własnym oraz zgłoszonych przez siebie uczestników imprezy, przejmuje tym samym odpowiedzialność dotrzymania warunków umowy przez tychże uczestników. Uczestnictwo w imprezie turystycznej osoby niepełnoletniej wymaga przedstawienia Organizatorowi pisemnej zgody opiekuna prawnego, wraz z dokumentem potwierdzającym sprawowanie opieki.
1c) Przy zawieraniu umowy Organizator określa rodzaj dokumentów niezbędnych do uczestnictwa w imprezie, oraz termin ich okazania lub dostarczenia Organizatorowi. Brak takich dokumentów lub nieterminowe ich złożenie może skutkować anulowaniem rezerwacji.
1d) O wszelkich zmianach danych podanych w umowie, Klient powinien niezwłocznie powiadomić Organizatora.
2. Odwołania imprezy . Zmiany warunków umowy.
2a) Organizator może rozwiązać umowę o udział w imprezie turystycznej i dokonać pełnego zwrotu wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez dodatkowego odszkodowania lub zadośćuczynienia, jeżeli liczba osób, które zgłosiły się do udziału w imprezie turystycznej, jest mniejsza niż 20 osób, a Organizator powiadomił Klienta o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie turystycznej nie później niż na:
– 15 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej ponad 6 dni,
– 5 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej 2-6 dni,
– 48 godzin przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej krócej niż 2 dni
2b) Organizator może rozwiązać umowę o udział w imprezie turystycznej i dokonać pełnego zwrotu wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez dodatkowego odszkodowania lub zadośćuczynienia, jeżeli nie może zrealizować umowy o udział w imprezie turystycznej ,z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności i powiadomił Klienta o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie turystycznej niezwłocznie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej.
2c) Organizator zastrzega sobie prawo jednostronnego dokonania nieznacznych zmian warunków umowy.
O każdej zmianie warunków umowy Organizator niezwłocznie powiadomi Klienta.
3. Zmiana uczestnika , rezygnacja w imprezie turystycznej.
3a) Klient może odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej przed rozpoczęciem imprezy turystycznej bez ponoszenia opłaty za odstąpienie, w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, występujących w miejscu docelowym lub jego najbliższym sąsiedztwie, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej, lub przewóz do miejsca docelowego. Klient może żądać wyłącznie zwrotu wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez odszkodowania lub zadośćuczynienia w tym zakresie.
3b) Klient może bez zgody Organizatora przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej wszystkie przysługujące mu z tytułu umowy uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki.
3c) Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków, o których mowa w pkt 3.b jest skuteczne wobec Organizatora, jeżeli Klient zawiadomi go o tym nie później niż 5 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej.
3d) Jeżeli przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków, o których mowa w pkt 3.b, będzie wiązać się dla Organizatora z dodatkowymi kosztami, żądając ich zapłaty ma on obowiązek wykazać je podróżnemu. Koszty te muszą być zasadne i nie mogą przekraczać rzeczywistych kosztów poniesionych przez Organizatora na skutek przeniesienia umowy.
3f) Za nieuiszczoną część ceny imprezy turystycznej oraz koszty poniesione przez Organizatora w wyniku zmiany Klienta uczestniczącego w imprezie turystycznej, Klient i osoba przejmująca jego uprawnienia odpowiadają solidarnie.
3g) Klient może odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej w każdym czasie przed jej rozpoczęciem. Klient może zostać zobowiązany do zapłacenia odpowiedniej i uzasadnionej opłaty za odstąpienie od umowy o udział w imprezie turystycznej na rzecz Organizatora. Wysokość tej opłaty odpowiada cenie imprezy turystycznej pomniejszonej o zaoszczędzone koszty, lub wpływy z tytułu alternatywnego wykorzystania danych usług turystycznych związanych z organizacją imprezy, jednak nie więcej niż: (nie dotyczy wyjazdów jednodniowych)
– 10% wartości imprezy, jeżeli rezygnacja nastąpi w terminie od 40 do 31 dni przed datą rozpoczęcia imprezy.
– 30% wartości imprezy, jeżeli rezygnacja nastąpi w terminie od 30 do 15 dni przed datą rozpoczęcia imprezy.
– 50% wartości imprezy, jeżeli rezygnacja nastąpi w terminie od 14 do 8 dni przed datą rozpoczęcia imprezy.
– 70% wartości imprezy, jeżeli rezygnacja nastąpi w terminie od 7 do 4 dni przed datą rozpoczęcia imprezy.
– 80% wartości imprezy, jeżeli rezygnacja nastąpi w terminie krótszym niż 4 dni przed datą rozpoczęcia imprezy
Na żądanie Klienta Organizator uzasadnia wysokość opłat za odstąpienie od umowy.
4. Płatności i ceny.
4a) Po podpisaniu umowy Klient dokona wpłaty zaliczki w kwocie 30% ceny imprezy w terminie wskazanym przez Organizatora. Jeżeli umowa została zawarta w terminie późniejszym niż 30 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej , klient dokona pełnej wpłaty w terminie wskazanym przez Organizatora.
4b) Jeżeli Klient przy podpisaniu umowy wpłacił zaliczkę, jest zobowiązany dokonać dopłaty do całości nie później niż 30 dni przed wyjazdem w terminie wskazanym przez Organizatora.
4c) W przypadku niedokonania przez Klienta pełnej wpłaty należności za imprezę w określonym terminie i wysokości, Organizator może anulować rezerwację po uprzednim wezwaniu Klienta do zapłaty.
5. Reklamacje
5a) W razie stwierdzenia jakiejkolwiek niezgodności lub nienależycie wykonanej usługi turystycznej, Klient ma obowiązek zawiadomić o niej Organizatora niezwłocznie, w miarę możliwości w trakcie trwania imprezy turystycznej, z uwzględnieniem okoliczności danej sprawy.
– W trakcie trwania imprezy turystycznej – pilotowi wycieczki lub przedstawicielowi Organizatora
– Po powrocie z imprezy turystycznej – bezpośrednio Organizatorowi
5b) Organizator udzieli odpowiedzi na złożoną reklamację w ciągu 30 dni od jej otrzymania.
5c) Organizator nie jest związany uznaniem reklamacji przez pilota wycieczki lub inną osobę uprawnioną do przyjęcia reklamacji.
5d) Podróżny ma możliwość skorzystania także z alternatywnych metod pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o poza sądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. poz. 1823) oraz z internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich, dostępnego za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
6.Odpowiedzialność stron.
Organizator ponosi odpowiedzialność za należyte wykonanie wszystkich usług turystycznych objętych umową, bez względu na to, czy usługi te mają być wykonane przez Organizatora, czy przez innych dostawców usług turystycznych.
Organizator ogranicza swą odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy ,do zwrotu całkowitej ceny imprezy względem każdego Klienta. Ograniczenie powyższe nie dotyczy szkód na osobie.
Organizator jest obowiązany do udzielenia odpowiedniej pomocy Klientowi, który znalazł się w trudnej sytuacji.
Organizator może żądać opłaty z tytułu udzielenia pomocy jeżeli trudna sytuacja powstała z wyłącznej winy umyślnej Klienta, lub w wyniku jego rażącego niedbalstwa. Wysokość opłaty nie może przewyższać rzeczywistych kosztów poniesionych przez Organizatora
Klient / Uczestnik powinien:
– mieć aktualne dokumenty (paszport/dowód osobisty),
– stosować się do przepisów prawnych obowiązujących w Polsce lub kraju odwiedzanym,
– stosować się do poleceń organizatora i osób przez niego upoważnionych,
– klient ponosi odpowiedzialność materialną wobec Organizatora i jego kontrahentów za wyrządzone przez siebie szkody.
7. Postanowienia końcowe
Jeżeli umowa zgłoszenia w sposób odmienny od niniejszych warunków uczestnictwa reguluje poszczególne kwestie – pierwszeństwo mają postanowienia umowy.
7a) W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych oraz ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny. 7.3. Organizator posiada gwarancję ubezpieczeniową udzieloną przez SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. (z siedzibą w Warszawie 01-204 przy ul. Siedmiogrodzkiej 9, tel. 48 22 5056100) dotyczącą pokrycia kosztów powrotu klientów do kraju oraz zwrotu wpłat wniesionych przez klientów za imprezę turystyczną. Polisa ważna jest od 07.03.2024 roku do 06.03.2025 roku. Suma gwarancyjna wynosi: 30403 zł. (7000 euro). O wypłatę środków w przypadkach przewidzianych ustawą o imprezach turystycznych należy zwracać się do beneficjenta gwarancji: Marszałka Województwa Małopolskiego, adres: Racławicka 56, 30-017 Kraków. Do wniosku o wypłatę należy dołączyć: kopię umowy, kopię dowodu wpłaty, oświadczenie klienta stwierdzające niewykonanie przez organizatora turystyki zobowiązań umownych o określonej wartości, oświadczenie klienta zawierające wskazanie rachunku bankowego, na który ma nastąpić wypłata.